Ga naar de inhoud

1400 volgers erbij + het bereik door het dak voor Mercy bvba

  • door

Niet iedereen heeft de tijd of kennis om de social media te beheren voor zijn/haar bedrijf. Wij springen daarom vaak bij om zelf de social media van een bedrijf te beheren zolang het nodig is.

Op dat moment nemen wij de volledige verantwoordelijkheid voor uw social media strategie en uitvoering over, natuurlijk in samenspraak met u. Dit stelt u in staat om te zien wat er mogelijk is en welke resultaten bereikt kunnen worden. U kunt uw social media steeds terug zelf in handen nemen uiteraard.

Een voorbeeld hiervan is het transport- en loonwerkbedrijf Mercy bvba uit Sint-Laureins waar FOX DS de Facebook pagina beheert zonder ook maar 1 advertentie gebruikt te hebben.

Hieronder leggen we even uit wat we juist deden om het bereik van deze pagina exponentieel uit te breiden.

Noden van Mercy bvba

FOX DS had een gesprek met het bedrijf om de noden in kaart te brengen. Hieruit bleek dat volgende zaken aangepakt moesten worden:

  • De klant wou bereik hebben op het juiste moment.
  • De nieuwste activiteiten moest aan bod komen.
  • Het bedrijf moest in de kijker gezet worden bij het juiste doelpubliek.
  • Het aantal volgers van de pagina moest stijgen.

Aanpak door FOX DS

FOX DS startte eind september 2023 met een paar heel strategische posts om de activiteiten van het bedrijf te tonen. Er werd gewerkt met een combinatie van foto’s, videos en reels om de pagina te doen leven en de interactie te stimuleren.

Waar het bereik vroeger schommelde rond de 30 per dag, steeg dit al snel tot 3000 à 5000 per dag met uitschieters van 19.000 tot ruim 63.000 per dag. In december daalde dit uiteraard gezien er op die periode geen activiteiten waren.

Met het gestegen bereik, kwamen er ook snel nieuwe likes bij van mensen die de pagina nog niet volgden. Deze werden daarop uitgenodigd. De pagina steeg in amper twee maanden tijd (oktober en november) met 1400 volgers, wat het totaal van de pagina op 5600 volgers bracht.

De video’s die we gedurende deze periode postten haalden tussen de 3200 en 19.000 views, met een absolute uitschieter van maar liefst 436.000 views. Ook hier werden heel wat nieuwe volgers binnengetrokken. Let op, we hebben bij de virale video doelbewust geen automatische uitnodigingen gestuurd gezien hier heel wat buitenlanders bij zaten.

Hieronder een voorbeeld van een video die bij het moment van posten heel actueel was en daardoor heel wat tractie kreeg.

FOX DS blijft ook vandaag verder werken met Mercy bvba en zal in de toekomst ook advertenties gebruiken met gerichte doelgroepen, een instagram pagina lanceren en verder werken aan een consistente contentkalender.

Zoals uit deze casus blijkt is er heel wat mogelijk met een beperkt budget.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.